PandaSC

Wszystko, o czym myślałeś, że wiesz o jeżdżeniu po śniegu było złe

Ogden Nash opisał zimę jako “sezon na młodość, łapanie płatków śniegu na języku.” Oczywiście, dni śniegu są zabawne dla dzieci, ale dla kierowców, zimowa pogoda jest niebezpieczna.

Problem polega na tym, że zajęcia z jazdy na typowo glosują nad tym, co powoduje, że jazda zimą jest inna, oraz w jaki sposób unikać i radzić sobie z poślizgami, powiedział Tim O’Neil, założyciel Team O’Neil, szkoły jazdy rajdowej w Dalton, NH, która także uczy jazda zimą.

Dlatego nawet ludzie, którzy jeżdżą od dziesięcioleci, mogą popełniać kluczowe błędy na zaśnieżonych drogach, powiedział Mark Cox, dyrektor szkoły jazdy zimą Bridgestone w Steamboat Springs, Colo.

“Widzimy wielu ludzi z całego kraju, którzy dorastali w Snow Belt i mają wieloletnie doświadczenie w prowadzeniu pojazdów, aw rzeczywistości mieli szczęście, ponieważ ich technika pozostawia wiele do życzenia” – powiedział pan Cox .

Największym problemem jest szybkość i nie wiedząc, że zatrzymanie go zajmie więcej czasu, mówią eksperci. Oto kilka innych wskazówek, które pomogą uniknąć poślizgnięcia się.
Jakiś śnieg jest bardziej śliski

Ilość przyczepności na śniegu może gwałtownie się zmieniać w zależności od temperatury, powiedział James H. Lever, badacz w Laboratorium Badań i Inżynierii Zimnych Regionów w Hanowerze, N.H.

Ciepły śnieg jest słabszy i ustępuje łatwiej, więc opony mają trudniejszy czas na uzyskanie dobrej przyczepności, powiedział.

“W miarę rozgrzewania się temperatury robi się coraz bardziej ślisko. To duży efekt – powiedział. Na przykład, gdy powietrze ma 30 stopni Fahrenheita, wypełniony śnieg jest około pięć razy bardziej śliski niż wynosi zero stopni.

Naukowcy mówią, że kiedy opona zaczyna przesuwać się po śniegu w wyższych temperaturach, jest bardziej prawdopodobne, że topi śnieg. Woda ta działa wówczas jak smar.
Wybór redaktora
Gumbo, klasyczne danie nowoorleańskie, nie żyje. Long Live Gumbo.
The Itsy-Bitsy, Teenie-Weenie, Bardzo niesprawiedliwe bikini
W 12 minut wszystko poszło nie tak
Gładkie ruchy są ważne

Na suchej nawierzchni opony mają tak dużą przyczepność, że kierowcy mogą przyspieszać, zacinać hamulce i wykonywać gwałtowne, ostre zakręty, powiedział pan O’Neil.

Ale to wszystko zmienia się na śliskim podłożu.

“Mamy mniej przyczepności w zimie. Jedną z rzeczy, które musisz robić zimą, jest znacznie gładsza – powiedział O’Neil. W przeciwnym razie opony mogą szybko stracić swój mały uchwyt.

Na suchej nawierzchni może być możliwe hamowanie podczas skrętu. Na śniegu najbezpieczniej jest najpierw zwolnić pojazd, a potem skręcić, powiedział.

“To trochę jak chodzenie po lodzie. Robisz mniejsze, maleńkie kroki. Nie próbuj biegać po lodzie. To ten sam pomysł z samochodem – powiedział.
Napęd na cztery koła nie jest lekarstwem

“Wielu ludzi przecenia możliwości swoich pojazdów, zwłaszcza ludzi jeżdżących na wszystkie koła. Zacierają pedał gazu, a pojazd jedzie do przodu z czterema kołami ciągnącymi się i mają fałszywe poczucie pewności “, powiedział pan Cox.

“Piękno napędu na wszystkie koła to pomoc w poruszaniu się od całkowitego zatrzymania, czyli tam, gdzie jest to najlepsze – lub na stromym wzgórzu. Ale jeśli chodzi o hamowanie i pokonywanie zakrętów, napęd na wszystkie koła nie daje wiele korzyści. Często są pierwszymi w rowie. ”
Uważaj na opony całoroczne

Opony całoroczne są kompromisem, podobnie jak łódź mieszkalna, powiedział Travis Hanson, dyrektor ds. Operacji w Team O’Neil. “To nie jest dobry dom, a to nie jest dobra łódź” – powiedział.
Subskrybuj wraz z odsetkami

Zaplanuj i przygotuj się na nadchodzący tydzień z tym biuletynem najważniejszych informacji biznesowych, dostarczonym w niedziele.

Jeśli chodzi o jazdę zimą, najlepsze opony zimowe znacznie przewyższają najlepsze opony całoroczne, powiedziała Jennifer Stockburger, która prowadzi testy opon dla Consumer Reports i jest dyrektorem operacyjnym w swoim centrum testów samochodowych.

Jednym z powodów jest specjalny wzór bieżnika z “dodatkowymi krawędziami gryzienia” zwanymi lamelkami, powiedziała pani Stockburger.

Ponadto, opony zimowe mają specjalną mieszankę gumową, która pozostaje bardziej elastyczna – a tym samym chwytliwa – gdy temperatura spada, powiedziała.

Jedną wadą jest to, że miękka mieszanka nie wytrzymuje tak długo jak mieszanina na oponach całorocznych. Innym jest to, że hamowanie i hamowanie suchego chodnika może być zmniejszone.

“Oni są squirmier. Bardziej elastyczna guma. Dodatkowe cięcia. Nie ma darmowego lunchu – powiedziała.

Rząd Quebecu uważa, że ​​opony zimowe mają taką przewagę, że w 2008 r. Zaczęły wymagać od nich pojazdów pasażerskich w okresie od grudnia do marca.

Opony te muszą mieć symbol “alpejski”, ikonę z górą i płatek śniegu, na ścianie bocznej, co oznacza, że ​​spełniają międzynarodowe standardy dotyczące osiągów zimowych. Prawo dotyczy tylko pojazdów zarejestrowanych w Quebecu.

Pani Stockburger powiedziała, że ​​każdy, kto jeździ na śniegu, powinien mieć opony zimowe na wszystkich czterech kołach. “To absolutnie warte zainwestowania.”

http://www.grajcarnia.pl/
http://www.glus.pl/
http://www.gryfbet-gielda.pl/
http://www.ann-design.pl/
https://redsms.pl/
https://staryswiat.com.pl/
https://www.redsonia.pl/
http://zlotypionek.pl/
http://www.pandasc.pl/
http://www.planszowadabrowa.pl/
http://www.gamesworld.com.pl/

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.